.....

Bröllop den 9 juli, Jag är jätte excited! Har redan börjat kolla runt efter möjliga klänningar och skor. Det var mycket att tänka på när vi först flytta hit och mycket ändringar har det blivit i ens vardag och vanor. Hela flytta hemifrån grejen och sköta sig själv är nytt och man får andra prioriteringar och måsten och framförallt nya arbetstider. Allt det har gjort att man hamnat lite ur balans, man har inte haft utrymme för sig själv och ens intressen. Det har varit så mycket annat som ens tankar och energi har gått till att man nästan glömt bort dem. Men på sistone och lite i och med att mina kära vänner Matilda och Jonas ska gifta sig så har ett av mina intressen kommit tillbaka, men framförallt för att Camilla av någon anledning från ingenstans har börjat intressera sig av det med. Här om dagen köpte vi ett bröllops magasin och ägna sedan hela dagen åt att bläddra igenom det. Själv har jag gjort lite research om vett och etikett, klädkoder och gamla seder runt bröllop inte bara för att jag tycker det är intressant utan också för att vara lite mer förberedd inför bröllopet i sommar. Jag är nämligen inge vidare på och föra mig vid sådana här tillställningar. Har heller inte varit på mer än ett bröllop i vuxen ålder. En framtids dröm jag har och har haft sen ett par år är att bli bröllopsfixare eller bröllops koordinator kanske är mer det rätta ordet. Det känns bra att jag fått tillbaka ett av mina mål så att jag har något att sträva efter. Jag har senaste tiden känt mig lite tom och inte riktigt vetat vad det berott på. Jobbet har varit väldigt jobbigt med ännu en manager som förstör mitt liv. Det problemet är däremot fixat nu. Det är så lätt att fasta i vanor, tråkiga vanor. Jag ska försöka ta ändan ur vagnen och söka nytt jobb också. Svårt när man inte har någon erfarenhet eller speciell utbildning. Jag har i alla fall tänkt att jag ska söka till receptionist på gym. Eftersom att jag gillar att träna och receptionist yrket inte kräver så mycket förkunskaper så tänkte jag att det var ett bra alternativ. Får hoppas på det bästa! Dilemmat vi har i våra liv just nu är framtiden. Ingen av oss har någon aning om vart vi är om t.ex två veckor. Camilla hade en intervju igår som gick väldigt bra dock, så vi hoppas på ett positivt telefonsamtal imorgon. Men om inte så blir det hem till Sverige tills vidare. Vilket betyder att jag och Linn måste byta boende. Däremot har jag sökt till skola i Sverige, och därifrån får man inte slutgiltiga svaret förens i slutet av juli någon gång. Vilket lämnar mig i det osäkra för framtiden. Det är riktigt klurigt, för allt påverkar oss alla vi sitter lixom i samma båt. Om en åker hem måste vi andra flytta till något mindre, och det hör oftast ihop med ett kontrakt. Som jag skulle ha svårt och skriva på eftersom att jag vet inte hur länge jag stannar pågrund av skolan. Så just nu känns allt väldigt osäkert.

Jag hoppas på att allt blir till det bästa och att alla får som dom vill och är nöjda och glada :) Puss










Kommentarer
› Sabina

Vad kul med nytt inlägg. Jag gick in här mest på skoj och tänkte att ni inte skrivit något som vanligt. :) MEN NU FICK JAG VISST EN ÖVERRASKNINGGGG! nu blev jag glad. :)

2011-05-22 @ 23:12:14
› Matilda

Hallå brudar! :)

Kul att se era fina bilder och läsa hur det går för er. Jag önskar er alla lycka med framtidsplanerna och Sara - Det kommer ordna sig även fast allt kanske känns förvirrande nu <3 Lita på mig! Du fixar det ;)

2011-05-23 @ 09:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback